شاتون ، مخصوص موتور کامیون ولوو

.

ویژگی های کالا

  • برند                ولوو
  • مناسب برای     کامیون ولوو
  • گارانتی            اصالت کالا و ضمانت سلامت قطعه
  • کشور سازنده     سوئد
  • وضعیت: موجود در انبار
  • قیمت: تماس بگیرید

        02155408697

        09355412484

  • موجود برای موتور کامیون های n10، fh2 و fm13 ولوو
  • دارای ضمانت اصالت کالا
  • ساخت کشور سوئد

شاتون کامیون ولوو قسمتی از پیستون موتور است که وظیفه آن اتصال پیستون به میل لنگ می باشد و نمایندگی فروش محصولات ولوو آنرا عرضه می کند. این قطعه وظیفه مهمی را بر عهده دارد، وظیفه این قطعه تبدیل حرکت رفت و برگشتی پیستون به حرکت چرخشی میل لنگ می باشد. حضور این قطعه برای انتقال نیرو های فشاری و کششی از پیستون ضرورت دارد. در رایج ترین شکل شاتون کامیون ولوو امکان چرخش در انتهای پیستون و چرخش در انتهای شفت فراهم میشود.
رایج ترین استفاده از شاتون ها در موتورهای احتراق داخلی یا موتورهای بخار است.‌

شاتون در موتورهای احتراق داخلی

یک شاتون کامیون ولوو برای یک موتور احتراق داخلی از انتهای بزرگ، میله و انتهای کوچک تشکیل شده است. انتهای کوچک شاتون کامیون ولوو به پین gudgeon وصل میشود. این پین امکان چرخش بین شاتون و پیستون را فراهم می کند. اما انتهای بزرگ با استفاده از یک یاتاقان ساده برای کاهش اصطکاک به میل لنگ متصل میشود. با این وجود برخی از موتورهای کوچکتر ممکن است به جای یاتاقان ساده از نوع دیگری از آن استفاده کنند.
شاتون کامیون ولوو می تواند در دو انتها بچرخد. به طوری که زاویه بین شاتون و پیستون می تواند با بالا و پایین رفتن میله و چرخش در اطراف میل لنگ تغییر کند.

جنس این از قطعه چیست؟

متریال و مواد مورد استفاده برای شاتون کامیون ولوو به طور گسترده‌ای متفاوت است. از این مواد می توان به فولاد کربن، آهن، آلیاژ فولاد و چدن اشاره کرد. در موتور خودرو هایی که تولید انبوه دارند شاتون معمولا از فولاد ساخته می شود. فلز تیتانیوم گزینه بسیار مناسبی برای کاهش وزن شاتون می باشد اما هزینه آن بسیار بالاست. از چدن می توان برای موارد ارزان تر و کارهای پایین تر استفاده کرد.

آسیب هنگام فعالیت شاتون

در حین چرخش های متعدد میل لنگ یک شاتون کامیون ولوو اغلب در معرض نیروهای زیاد و تکرار شوند قرار می گیرد. از این نیروها می توان به نیروهای ناشی از زاویه بین پیستون و میل لنگ، نیروهای فشاری هنگام حرکت پیستون به سمت پایین و نیروهای کششی در حین حرکت پیستون به سمت بالا اشاره کرد. این نیروها متناسب با آر پی ام موتور هستند.
در صورت خرابی شاتون میله شاتون کامیون ولوو شکسته شده و عبور آن از کنار میل لنگ باعث غیر قابل ترمیم بودن آن میشود. یکی از علل رایج خرابی در شاتون شکست کششی ناشی از دوره های بالای موتور است. همچنین از علل دیگر می‌توان به خرابی بلبرینگ میدهی نصب نادرست شاتون و ضربه شدید به هنگام برخورد پیستون به ولو اشاره کرد.

انواع شاتون ها

شاتون کامیون ولوو می تواند دارای دو نوع متفاوت و حائز اهمیت باشد:
۱- شاتون از نوع master and slave
۲- شاتون از نوع forke and blade

۱- این نوع شاتون بیشتر در موتورهای radial استفاده می شود که در آن ها یک پیستون یک میلی اصلی با اتصال مستقیم به میل لنگ دارد. پیستون های باقیمانده اتصالات میله های خود را به حلقه های اطراف میله اصلی وصل میکنند. این مدل از شاتون راهکار بسیار خوبی برای کاهش حجم افزایش فضای خالی بیشتر در موتور است.
۲- اما از این نوع شاتون در موتورسیکلت های دارای موتورهای وی شکل و همچنین موتور های هواپیما استفاده می شود. برای هر جفت سیلندر یک میله forke در انتهای بزرگ به دو قسمت تقسیم می شود و میله blade نازک شده تا در شکاف میله forke قرار گیرد.

شاتون کامیون خود را از تهران ولوو بخرید

تهران ولوو به عنوان نمایندگی ولوو ارائه دهنده و وارد کننده تمامی قطعات موتور کامیون ولوو با کیفیتی اصل و قیمتی مناسب است. این مجموعه سالهاست در حال فعالیت در این زمینه می باشد و توانسته است اعتماد مشتریان خود را جلب کند. شما می توانید برای تهیه شاتون کامیون ولوو با شماره هایی که در بالا ذکر شده است تماس گرفته و از قیمت این محصول آگاه شده و در صورت نیاز آن را خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.